zondag 3 november 2013

Krulkool met quinoa



Het is waar. De laatste tijd hebben we minder recepten gepost. Zijn we gestopt met eten? Neeuh! Maar het is misschien niet meer helemaal jullie meug...

Deze salade is een uitzondering. Ik vond hem af! Héél lekker als lunch of als bijgerecht (Wij aten het bij dahl en dat was een topcombo). Knapperig, een beetje zoet, een beetje zout, een beetje...lekker!

In België weet ik niet of 'Kale' (krulkool of ook boerenkool genoemd) zo makkelijk te vinden is. Je kan het vervangen door spinazie, andijvie of andere groene bladgroenten. 

Recept uit het gewéldige boek Woman Code:

Ginger Dressed Quinoa Salad with Chopped Greens and Almonds (makes 2 servings)
For the salad:
1/2 cup cooked quinoa
1 bunch of dark leafy greens, chopped (e.g. kale, spinach, chard) 
handful of sliced almonds
Sea salt to taste
For the ginger dressing:
1 tablespoon grated ginger
• 3 tablespoons of extra virgin olive oil
1 tablespoon sesame oil (ik had geen sesamolie en gebruikte sesamzaadjes en een tbsp extra olijfolie)
2 tablespoons rice vinegar (ik gebruikte appelazijn, elke soort azijn is goed denk ik)
1 tablespoon tamari (vervangen door sojasaus. Wat heb ik eigenlijk wél volgens het recept gedaan?!)
1 tablespoon raw honey
While quinoa is still hot, add in raw chopped greens and stir together. Toss in sliced al- monds, and sea salt. In a small bowl, combine all dressing ingredients. Drizzle ginger dressing over quinoa and voila! 

1 opmerking:

  1. ben geen konijn zeg ik altijd :-) maar je mag het hier eens voor mij bereiden, het lijkt me heel wat smakelijker dan een naakte krop sla...

    BeantwoordenVerwijderen