zondag 4 augustus 2013

Pannenkoekenfestijn

Ik bakte een stapel pannenkoeken (om dat droogterecord te vieren he ;-)).
Toen ik daarna deze  foto maakte, besefte ik plots dat ik nu een echte moeder ben. Zo eentje die stapels pannenkoeken voor haar kinderen bakt. Romantischerwijs had ik mij het moederschap vroeger zo voorgesteld. Met alle dagen pannenkoeken en blije kinderen. 



Nog geen tien seconden later werd dat droombeeld van uit de boekskes, met die stapel pannenkoeken en dat brave kind, met tien doelgerichte vingers aan flarden gescheurd. Het was tijd om aan te vallen. Beleg kwam voor Nelle te laat, maar dat deerde niet. Ze vond de pannenkoeken zo ook lekker.


En Olivier zei 'Amai, gij zijt ne goeie pannenkoekenbakker'. Dus met dit aangepaste recept van Jeroen Meeus zit je wel goed. 

Voor 10 stuks: 
- 5 dl amandelmelk
- 2 eieren
- 200gr. (spelt)bloem
- snufje zout

Pan heul heet laten worden. Beetje kokosolie erin en bakken maar. De professionelen gebruiken een 
borsteltje om niet teveel olie te gebruiken. In onze motherhome-keuken volstond zuinigheid.

Ohja. We legden er nadien nog een mengsel van gebakken spinazie, look, paprika en champignons op. Met een beetje kaas plakten we de pannenkoek calzonegewijs dicht. En toen smulden we ervan. Daarna vroegen we ons af wie in feite geinteresseerd is in wat er op ons bord ligt... Daarom sloten we ook de post (ja inderdaad, opnieuw calzonegewijs) af.

1 opmerking:

  1. Wij vinden het altijd leuk om inspiratie op te doen qua gerechtjes! ;) De gevulde paprika's en de pannenkoeken met speltbloem staan zeker al op ons lijstje! Alleen vind ik dat hier een variant op melk wel veel kost.

    BeantwoordenVerwijderen