vrijdag 14 maart 2014

Tijdbesteding

'Verveel je je nog niet als huismoeder?' en 'Kan je jezelf een beetje bezig houden dezer dagen?'. Dat zijn zo wat de meest gestelde vragen die ik de afgelopen maanden voorgeschoteld kreeg. De bezorgdheid dat deze ambitieuze dame zichzelf niet nuttig zou voelen is groot en zeker niet onterecht.

Gelukkig verveel ik me helemaal niet. Sterker nog: ik moet serieus m'n best doen om al m'n plannen verwezenlijkt te krijgen.

* Nelle en ik genieten zo hard van onze familie en vrienden dat het sociaal bad waar we in December, onderweg van Canada naar België, zo naar uit keken, met gemak een sociaal meer genoemd mag worden. We fietsen van de ene uitstap naar de andere bijpraat- en speelsessie en we love it! De dagen vliegen voorbij.

* Halverwege ons bezoek zag Niene het levenslicht. Wat was ik blij dat we in het land waren voor de geboorte van mijn Metekindje (dochter van Annelies en Eva). Een hoogtepunt! Want wat een dotje :-)
 Niene!

* Tussendoor racen we van de ene medische afspraak naar de andere. Op een paar maanden tijd passeerden tandartsen, kinesisten, een oogarts, de gynaecoloog, de huisdokter en zelfs een podoloog de revue. Na al die controles ben ik er gerust in: wij zijn behoorlijk gezond!

* Ook voor administratieve beslommeringen werd tijd uitgetrokken. Verlengen tijdskrediet: check. Verhuur appartement geregeld: check! Papperassen op orde: bijna check.

* De rest van mijn vrije tijd spendeerde ik aan...tromgeroffel...mijn nieuwe website! Na uren van schrijven, website-coderen, research en vooral veel geploeter en gefoefel, kondig ik met trots de place to be aan voor vrouwen (en mannen) die op zoek zijn naar meer (quali)tijd in hun dagelijks leven:

www.myglowtime.com


Komt dat zien! Ik had niet gedacht dat ik ooit met zoveel fierheid m'n eigen creaties zou aanprijzen, maar ziehier de effecten van een tevreden mens. De komende maanden ga ik met veel goesting schrijven over manieren om tijd te winnen in het dagelijks leven en tips geven om de gewonnen tijd op een ontspannen, waardevolle manier te besteden. Voila. Meer info vind je hier.

* Vorig weekend voelde ik me voor het eerst een echte blogger. Ik ging naar de Wasbar voor 'de grote Blogameetup' (nogmaals merci Soetmin voor de bangelijke organisatie!). Ik genoot er van het gezellig samenzijn met allemaal andere bloggers en maakte ongegeneerd reclame voor mijn nieuwe blog. Ja dat hoort u goed. Ik promootte schaamteloos mijn nieuwe gekoesterde project. Ik moest me even over m'n natuurlijke schroom zetten, maar was achteraf blij dat ik met m'n zelfgemaakte wasknijpers een intro had om collega-bloggers aan te spreken en een praatje te maken.

(Merci An om een foto te maken van m'n wasspelden, dat was ik zelf helemaal vergeten!)

Pas bij aankomst in de Wasbar viel mijn frank (bij mij is dat nog niet met euro's...) dat de verwonderde blikken onderweg op de fiets veroorzaakt werden door het propaganda-papier dat ik op de achterkant van m'n vestje had geprikt. Dankzij het zalig warme weer bleek mijn jas overbodig en was ik de zot die rondfietste met volgende boodschap op haar rug:  'Mijn stralende zelf dankzij de tips op myglowtime.com'. God straft stoefers meteen, zo blijkt.

(mijn mandje vol sterretjes. Het sterrenlapje dat ik naaide stond in schril contract met de creaties van de alomtegenwoordige naaibloggers. Ga zeker eens bij één van hen een kijkje nemen als je nog op zoek bent naar inspiratie!)

Olivier, ik at overheerlijke bagels. Dat geeft Canada-heimwee maar vraagt vooral naar meer. Afspraak over een maandje i voor zeer veel bagelgenot?

(merci Caroline voor de smakelijke foto!)

En om af te sluiten (het heeft wel lang genoeg geduurt he, deze post?) nog een dienstmededeling: ik was één van de enige die niet wild werd van de Goodiebags bij de Blogameetup. Versta me niet verkeerd. Ik ben zo'n typische dame die op de voorste rij gaat staan als er iemand 'gratis' roept. Maar met ons nakende vertrek naar Canada en de kleine koffers in mijn achterhoofd, denk ik alleen nog aan wat wel en niet in onze bagage past. Daarom aan alle geinteresseerde dames en heren: zie je op onderstaande foto iets wat je hartje begeert? Aarzel dan niet en vraag ze bij mij cadeau aan! Zelfklevende folie en tafelzeil, een kortingsbon voor: de online-naaiwinkel van Bellelien, de kinderschoenwinkel Anna Pops, de retro polaroid foto's van Polabora en de  online-juwelenwinkel (inclusief oorbelletjes!) van Gerhilde behoren tot de mogelijkheden! De lekkere chocolade werd helaas al verorberd.


Nog 4 weken voor vertrek...aftellen maar!

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je je goodies weggeeft!

    Thanks voor je blogpost!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die chocolade had ik wel gewild! Hier is hij nl. ook al op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb interesse in het tafelzeil. Twee dochters in huis, voor dat eentje werd al gevochten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weest welkom. Kom jij de komende weken in de buurt van Berchem station? X

      Verwijderen